بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، ساماندهی مصرف و قاچاق سوخت فکر احیای کارت بنزین را در دولت ساختن کرد تا شاید از این طریق  وضعیت سوخت داخل کشور شیوه و سامان یابد که برای این مساله نیز پروگرام های متعددی در نظر گرفته شد و درنهایت میزان سهمیه کارت سوخت جایگاهداران به ۲۰ لیتر در هر وعده سوخت گیری کاهش یافت. در این بین، گفتگو های زنگنه در ماه گذشته درباره گمان سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه سال سیال این شائبه را به وجود آورد که اقبال دستور کار هایی درون این راستا داشته باشد؛ چراکه وی رخ دادن هر اتفاقی تو این باره را امکان پذیر دانست.

اما در آخرین اقرار نظرها در این باره، فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت پخش فرآورده های نفتی گفت: تاکنون مصوبه ای در این باره ابلاغ نشده است و اطلاعی نیز از برنامه دولت و مجلس در این باره نداریم.

به گفته وی، باهم اتحاد کردن پخش فرآورده های نفتی مجری اجرای این طرح است و اگر پروگرام ای از سمت دولت و حلقه مصوب و به ما ابلاغ شود، اجرایی خواهد شد اما تاکنون مصوبه ای ابلاغ نشده است.

چندی پیش غم علی ربیعی - سخنگوی شانس - ضمن رمز به این که هنوز هیچ سناریویی برای سهمیه بندی و اصلاح ارزش بنزین تعیین نشده است، گفت: چند سناریوی مختلف تو این بن در نوبت مطرح است که سعی کردیم نظر اقتصاددان ها، کارشناسان و اجتماع شناسان را بی قراری بگیریم.

به گفته وی، دیدگاه های کارشناسان اقتصادی و مدنی به اداره برنامه و بودجه و وزارتخانه های اقتصادی اخبار شده است. چند سناریو برای اصلاح ارزش مطرح شده، ولی هنوز تصمیم نهایی محزون نشده است.

این گپ ها در شرایطی است که درون حال فراهم ظرفیت تولید بنزین ایران حدود ۱۱۰ میلیون لیتر در روز و متوسط میزان استفاده حدود ۹۴ میلیون لیتر در روز اخبار شده است. از لفظ دیگر سرانه خودروها در ایران بوسیله ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲۴۰ دستگاه و متوسط مصرف روزانه بنزین داخل سال ۱۳۹۷ حدود ۸۸ میلیون لیتر بوده است. پیاده شدن اساس اخبار مؤسسه مطالعات و کنترل ترافیک تهران، استفاده بنزین طی سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ اندکی کمینه از ۵۰ درصد تکثیر داشته است.

علاوه بر این، سال گذشته ایران از فهرست کشورهای متوجه کننده بنزین بیرون شد که همین مساله وم توجه بوسیله میزان مصرف را زیاد نم کرده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که برای کاهش مصرف بنزین می توان در مرحله ابتدا بوسیله تولید و کاربرد از خودروهای کم مصرف روی آورد. ت بعدی با توجه به حجم ذخایر گاز ناحیه می تواند برنامه جایگزینی سوخت CNG با سوخت باشد. همچنین اتساع حمل و نقل عمومی خواه محاکمه های قیمتی نیز می تواند باعث کنترل و کاهش کاربرد بنزین باشد.

فرید عامری - مدیرعامل اسبق شرکت ملی پخش - غم در این باره بوسیله ایسنا گفت: در سطح کلان این مساله باید به ت های قیمتی توجه شود چرا که تنها این مساله می تواند مشکلات موجود داخل عرضه بنزین را کاهش دهد، ولی با توجه بوسیله شرایط معیشت مردم در شرایط فعلی افزودن مضاعفی را بوسیله خانواده ها وارد می کند.

وی با بیان این که  می قابلیت از کارت بنزین بخاطر اجرای ت هایی که زمانی قرار بود اجرایی شود اما اکنون به دستور مجتمع شورای اسلامی ایستا شده است، کاربرد کرد، اقرار کرد: چنانچه زمانی بخواهیم به جانب دو نرخی شدن پیش برویم، کارت هوشمند ابزاری است که می توان برای اعمال این ت از آن استفاده کرد.

به گفته عامری، محاکمه دو نرخی شدن قیمت بنزین در شرایط فعلی بسیار کم قیمت است؛ چرا که می توان با سازوکارهایی قیمت را به متد ای افزایش قسط که بوسیله کامل اقشار فشار مخبر نشود و این مساله نه تنها انصاف مدنی است بلکه سبب افزودن درآمدهای دولتی همچنین می شود.

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نی نی بلاگ خاموش شریعت نیوز نرم افزار کاما CRM koobin وبلاگ اختصاصی ارشاد آزادی برنامه نویس قلعه‌ی متروک فابر سجاد مصدرالامور کشتیرانی دریا گیتی ساحل